Zdravý štart do života si pre svoje dieťa praje snáď každý. Na splodenie zdravého a silného potomka by sa tak dvojica mala náležite pripraviť. Aj keď je to žena a budúca mamička kto ho nosí pod srdcom, ani muži by nemali zabúdať na to, že polovica genofondu pochádza od nich. Účelom tohto článku je poskytnúť krátky pohľad  na to, čomu sa podrobne venujú stovky strán odborných publikácií. Vybrali sme jednoduché a praktické rady, ktorých sa držíme, a ktoré Vám pomôžu nielen splodiť, ale aj donosiť a vychovať zdravé dieťa.

  • Prijímajte denne dostatočné množstvo omega 3 mastných kyselín. Vhodnými zdrojmi sú ryby, ideálne naše sladkovodné, ale aj kvalitné rybie oleje. Vstrebateľnosť omega 3 mastných kyselín sa pohybuje na úrovni 100%; dobrými zdrojmi je aj ľanový, konopný olej a olej z vlašských orechov, vstrebateľnosť sa u rastlinných olejov pohybuje v rozmedzí 4-10%.

  • Zistite si aká je vaša hladina vitamínu D, opýtajte sa na vyšetrenie hladiny vitamínu D z krvi svojho všeobecného lekára. Ak chýba, doplňte ho. Vitamín D sa tvorí aj pri vystavení pokožky slnečným lúčom, avšak jeho tvorba závisí od toho v akej zemepisnej šírke sa opaľujete, type pokožky, ročnom a dennom období, atmosférických podmienok. Taktiež by ste sa po opaľovaní nemali umývať sprchovým gélom a šúchať pokožku uterákom. Štúdie poukazujú na výraznú koreláciu medzi nedostatkom vitamínu D a vrodenými defektami detičiek.

  • Nezabúdajte na doplnenie vitamínov skupiny B, predovšetkým kyseliny listovej B9, ale aj B3, B6 a B12. Mnohé zo žien trpia anémiou nie z nedostatku železa, ale práve z nedostatku B12. Tieto vitamíny (predovšetkým B9,B12) sú potrebné na tvorbe nových buniek. Často sa stretávame s deficitom týchto vitamínov predovšetkým u ľudí s poruchami trávenia alebo autoimunitnými chorobami.

  • Pravidelne športujte. Výber vhodných cvičení je dôležitý, pre niektorú z nás je vhodný strečing, pre inú beh, joga, plávanie, chôdza. Nenúťte sa do niečoho čo sa Vám protiví, nerobí Vám dobre, ale niečo robte. Športová záťaž rozprúdi krv a dôkladnejšie okysličí organizmus. Pľúca sú jedným z detoxikačných orgánov. Nepreháňajte, všetko s mierou.

  • Stravujte sa zdravo, v závislosti od svojho zdravotného stavu. Zdravo neznamená jesť len zeleninové šaláty, zdravo znamená jesť pestrú stravu, s mierou, dopriať tráveniu oddych a hlavne počúvať čo telo po jedle hovorí. Cítite sa vitálna? – správna kombinácia, cítite sa unavená alebo ospalá? – dietetická chyba.

  • Zvážte, ktoré očkovania sú potrebné.

  • Dajte si do poriadku chrup. Pokazené zuby a choré ďasná sú zárukou infekcie.

  • Prejdite si zoznam kozmetických prípravkov, deodorantov, práškov na pranie. Používajte bezpečnú kozmetiku, hľadajte prírodné zdroje alebo si ich jednoducho urobte sami. V dnešnej dobe to nie je vôbec žiaden problém.

  • Snažte sa vyhnúť endokrinným disruptorom, zjednodušene látkam, ktoré poškodzujú jemnú hormonálnu rovnováhu v organizme. Hormóny riadia a ovplyvňujú chemické procesy v organizme. Zlá komunikácia – zlý výsledok.

  • Skontrolujte si toxické záťaže v organizme. Pesticídy a ťažké kovy sú jedovaté aj v malých dávkach. Z organizmu je potrebné odstrániť ich ešte pred tehotenstvom, nie je to možné robiť počas tohto obdobia a ani skoro po pôrode. Kým je bábätko s vami spojené, zdieľate s ním celý svet to dobré, ale aj to čo by ste nemala a nie sú to často len alkohol a cigarety. Verte, že detičkám škodia niekoľkonásobne viac ako vám, ich organizmu sa ešte len vytvára, orgány sú citlivé na prítomnosť týchto jedovatých zlúčenín. Život modernej doby prináša aj takého úskalia a my sme tu na to, aby sme Vám ich pomohli prekonať.